COVID-19

Dear Andromake’s Partners and Cooperators,

Wherever you are we are there!

I remind you all that Andromake (ANDROMAKE = the fighter) has adopted since 2009 the model of "liquid enterprise"

in the belief that "change is the only permanent thing and that uncertainty is the only certainty" Zygmunt Bauman, Polish sociologist.

The liquid adjective well represents this adaptability: a liquid substance is in fact fluid, flowing, elastic and takes the shape of the container in which it is located.

The liquid company is a very flexible business model and capable of adapting quickly to changes in business and society.

 

There are two pillars on which the liquid enterprise is based:  technology that makes our work more efficient and people with a strong aptitude for learning new skills

To combat this serious health and social emergency introduced by Covid-19, we will aim with all our means to:

-         To develop digital technology to expand and make the workspace more virtual, facilitate communication and the creation of networks (enhancement of the website as a virtual shop window , development of e-commerce strategies, launch of blogger communication practices, etc.)

-         To boost  and enhance people (development of technological and linguistic skills at transnational level) through online self-training moments, so that they are enabled to work even in the absence of hourly or spatial constraints but with an organization certified from time to time aimed at phases, cycles and objectives, in order to reconcile the times of life and work and, at the same time, help the growth of productivity.    With your cooperation we will do it!

Image is not available
Image is not available
Eine App für jeden E-Bike-Fan!

Unsere neue App bietet eine Übersicht über die besten Strecken und Wege zwischen Lienz, Venzien, Friaul, Venedig und Grado. Außerdem wird angezeigt, wo sich die nächste E-Bike Ladestation befindet.

Ein Muss für jeden E-Bike Fan!

Slider
Interessierte Unternehmen

An dieser Initiative können alle kleinen und mittleren Unternehmen des Tourismus- und Nahrungsmittelsektors teilnehmen: Hotels, Bed & Breakfast, Restaurants, Bauernhöfe, Almen, Bildungsfarmen, Manufakturen, landwirtschaftliche Betriebe und Kunsthandwerker mit Direktverkauf von regional und traditionell typischen Produkten, Museen und Freizeiteinrichtungen.

In jeder dieser beiden Zonen können drei bis zehn Unternehmen an dem Programm teilnehmen

Vorteile der Kooperation aus dem Projekt INTERREG-PARKADE
• Verbesserung der alpinen Biodiversität, der Besonderheit der Produktionsumgebung und historisch-kultureller Traditionen
• Integration zwischen Agrotourismus und Direktverkauf von landwirtschaftlichen Erzeugnissen zur Förderung kurzer Versorgungsketten, die die Wettbewerbsfähigkeit und das Innovationspotenzial der Unternehmen in den ausgewählten Sektoren erhöhen können
• internationale Werbung und Verkaufsförderung
• Grenzüberschreitendes Expertennetzwerk für ausgewählte Unternehmen

Partner

News

Unser Team

Geschäftsführerin

Paola Pellicioli

Mitarbeiter

Markus Fröhlich

Mitarbeiterin

Alexandra Bachlechner